در حال بارگذاری ...
    
  • دانش‌آموز موفق باشید

    1-‌ توجه کنید! هنگامی که معلم در حال درس دادن است حتماً یادداشت بردارید و اگر بخشی از درس برای شما نامفهوم است خیلی راحت دست خود را بلند کنید و سؤال بپرسید. شک نکنید که هرچه بیشتر سؤال بپرسید باهوش‌تر می‌شوید. هنگامی که وقت آزاد دارید یادداشت‌های خود را مرور کنید.


    زمانی را اختصاص دهید تا مشکلاتی که در مسیر تحصیلی خود با آن مواجه هستید را یادداشت کنید و فراموش نکنید که مطالعه مجدد مطالبی که آموخته‌اید ضرری ندارد.


    2- تکالیف خود را انجام دهید. اگر دبیر شما برایتان تکالیفی را تعیین می‌کند دلیلی دارد. هدف آن است که مطالبی را که در آن روز آموخته‌اید برایتان مرور شود. از وقت آزاد خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در مسیر بازگشت به خانه وقت های آزاد را شکار کنید و از آنها برای انجام تکالیف خود استفاده کنید. تا حد ممکن بهتر است که در مدرسه به انجام آنها بپردازید، زیرا در صورت نیاز معلم در دسترس است. در انجام تکالیف خود شتاب زده عمل نکنید، آنها را بررسی کنید و مرتب باشید. اگر واقعاً می‌خواهید که یک دانش‌آموز موفق باشید باید از همان اول بدانید که مسائلی پیش خواهد آمد که شاید عادلانه به‌نظر نرسند و شما باید آنها را تحمل کنید. انجام تکالیف کار چندان سختی نیست. به‌خاطر داشته باشید که تکالیف همچنین می‌توانند در شکل‌گیری عادت‌ها و رفتارهای خوب در شما مفید باشند. همیشه کاری که از شما خواسته شده است را انجام دهید.


    3- آماده باشید. تمام چیزهایی که در کلاس درس به آنها نیاز پیدا خواهید کرد را با خود همراه داشته باشید. کتاب، دفتر، خودکار، مداد، یادداشت‌ها و غیره.


    4- منظم و مرتب شوید. منظم بودن در مدرسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر منظم باشید تا موفقیت تنها یک قدم فاصله خواهید داشت. برای هر چیزی پوشه‌ای مجزا داشته باشید، برگه‌های مربوط به ریاضی را در پوشه ریاضی قرار دهید و همچنین عناوین درسی متفاوت خود را در پوشه‌های مرتب و منظم به‌صورت جداگانه قرار دهید.


    5- مطالعه کنید. بد نیست که چند روز پیش از امتحان شروع به خواندن کنید. برای خود یک برنامه مطالعاتی تهیه کنید. اگر فعالیت‌های فوق برنامه‌ای در مسیر برنامه مطالعاتی شما قرار گرفت به فرد مسئول اطلاع دهید که قادر به شرکت در آن نخواهید بود و یا اینکه اجازه بخواهید که زودتر از دیگران فعالیت مورد نظر را ترک کنید. البته ممکن است شرایطی پیش ‌آید که شما باید در فعالیتی خاص شرکت کنید. در این‌گونه موارد باید مطالعه خود را به روز بعد موکول کنید. اینجاست که برنامه مطالعاتی شما به کار می‌آید. برنامه‌ای از هفته امتحانات خود تهیه کنید و وقت‌های آزاد خود را مشخص کنید. همواره به‌خاطر داشته باشید که هوشمندانه از زمان خود استفاده کنید. نتیجه سختکوشی خود را در نظر بگیرید و با انگیزه بالا شروع به خواندن کنید.


    6- کمی بیشتر بخوانید. اگر از آن جمله دانش آموزانی نیستید که عادت به خواندن دارند در همان سطحی که هستید شروع به خواندن کنید و آرام آرام آن را افزایش دهید. شاید ندانید که با خواندن کتاب‌های دشوار و کتاب‌هایی که مغز شما را به چالش می‌کشد دایره لغات شما افزایش می‌یابد.


    از یکی از والدین، برادر و یا خواهر خود بخواهید سه روز پیش از امتحان یادداشت‌های شما را بررسی کند و از شما امتحانی جزئی بگیرد. همیشه باید شب پیش از امتحان یادداشت های خود را مورد بررسی قرار دهید.
    اگر ذهنتان در این مسیر شما را یاری نکرد نترسید. فقط روی برنامه مطالعاتی خود تمرکز کنید و با حوصله پیش روید و بدانید که بدون شک موفق خواهید شد.




    مطالب مرتبط

    ساخت کلاه ایمنی هوشمند توسط دانش آموزبیرجندی

    ساخت کلاه ایمنی هوشمند توسط دانش آموزبیرجندی

    صادف پدر سخت اورا آشفته کرده بود هر لحظه با خود می اندیشید اگر اتفاقی برای پدرم می افتاد چه می کردم دائم صحنه را برای خودش مرور می کردیازده سالش بود ولی این اتفاق چنان تاثیری در روحیه اش گذاشته بود که نمیتوانست آن را لحظه ای از ذهنش دور کند باخود می اندیشید اگر دایی من نبودکه ...

    |

    بازخوردها و شعر های توصیفی در مورد دانش آموزان

    بازخوردها و شعر های توصیفی در مورد دانش آموزان

    معلمان عــــزیز : اگر از نوشتن مکرر افرین و صد افرین در پایه مشق بچه ها خسته شده اید و به دنبال طرحی دیگر برای تشویق دانش اموزان خود هستید .اگر طالب شیوه ای تاثیر گذار در کنترل تکالیف دانش اموزان خود هستید . استفاده از این مجموعه را به شما توصیه می کنیم .

    |

    رموز مدیریت موفق

    رموز مدیریت موفق

    اگر مدیر خوب باشد و مدرسه نباشد، او مدرسه ­ای خواهد ساخت و اگر مدرسه باشد و مدیر خوبی نباشد، مدرسه ویرانه­ ای بیش نخواهد بود.

    |

    نظرات کاربران