در حال بارگذاری ...
    
  • تضعیف نقش پدران در تعلیم و تربیت

    امروزه بسیاری از پدران به بهانه های مختلف، تحصیل و تربیت فرزندان خود را دنبال نمی کنند. برخی از آن ها حتی نمی دانند که فرزندانشان در کدام مدرسه درس می خواند. زمانی که مدارس برای اولیاء کلاس های توجیهی یا آموزش خانواده دایر می کند بیش از 80 درصد حاضرین مادران هستند.

     

    تضعیف نقش پدران در تعلیم و تربیت فرزندان هم عوامل مربوط به خود را دارد که در جای خود قابل بررسی است. اما سپردن همه مسئولیت در خانواده به مادر اشتباه بزرگی است مادر بدون پدر چگونه می توانند این همه مسئولیت های گسترده را در خانواده به دوش بگیرد؟ و چگونه مادرها بدون کمک پدرها می توانند فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند؟

    متأسفانه بیشتر مادران جامعه ی ما سعی می کنند که نقاط ضعف فرزندان خود را از پدران مخفی نگه دارند برخی از پدران هم از این مسئله راضی به نظر می رسند چون فکر می کنند که این مسئله می تواند حربه ای باشد که مادران از آن برای رسوایی و تهدید فرزندان خود استفاده نمایند.


    حربه ای که به خیال آن ها می تواند در تربیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان کار ساز باشد. اما نمی دانند که همین امر موجب دور شدن هر چه بیشتر فرزند از پدر می شود. این بازی مادر و فرزند در نهایت فرزندان را قربانی خواهد کرد .

    حقیقت این است که نقش پدران و مادران در تربیت فرزندان مکمل یکدیگرند. عشق و احساسات مادرانه و تعقل پدرانه است که می تواند فرزندان را سعادتمند گرداند. این مهم هم میسر نخواهد شد مگر اینکه پدر و مادر باهم هماهنگ باشند.

     

    یک پدر خوب پدری است که زمانی را اختصاص به ارتباط با فرزندان خود بدهد و با آن ها در زمینه های مختلف صحبت نماید و مسائل انضباطی و درسی آن ها را به صورت منطقی و همراه با عطوفت و مهربانی دنبال نماید و با مدرسه ارتباط داشته باشد و همه مسئولیت ها را گردن مادر نیاندازد.




    مطالب مرتبط

    نیروهای پرورشی انقلابی با وجود کمبودها و چالش‌ها می‌توانند امر مهم تربیت را پیش ببرند

    نیروهای پرورشی انقلابی با وجود کمبودها و چالش‌ها می‌توانند امر مهم تربیت را پیش ببرند

    تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش حوزه پرورشی را عامل تحول بنیادین و تربیت دانست و از نیروهای پرورشی انقلابی به عنوان افرادی یاد کرد که با وجود کمبودها و چالش‌ها می‌تواند امر مهم تربیت را پیش ببرند.

    |

    نظرات کاربران