در حال بارگذاری ...
    
  • دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: کنکور مانع جدی تحول است

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کنکور مانع جدی تحول است و تا زمانی که کنکور وجود دارد، اجازه نمی دهد تحولات در حوزه آموزشی کشور ایجاد شود.

    «نوید ادهم»در گردهمایی روسای گروه دوره اول متوسطه با اشاره به اینکه مقوله کنکور، فرآیند یاددهی و یادگیری نظام آموزشی را مختل کرده، افزود: کنکور به عنوان یک عامل مداخله گر جدی، روند فعالیت آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش را دچار اختلال کرده و اجازه تحقق اهداف آموزش و پرورشی را نمی دهد.

    وی اضافه کرد: به دلیل فشار کنکور، آموزش در سطح دانش، محفوظات و اطلاعات سطحی متوقف شده و به لایه های تحقیق، تامل و خلاقیت نرسیده است.

    وی با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش، برنامه درازمدت مصوب قانونی است که لازم الاجراست، اظهار داشت: خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش که خود در فرآیند تعیلم و تربیت مشارکت داشته به صراحت اعلام کرده که سند تحول محور فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش است.

    وی تصریح کرد: سند تحول آموزش و پرورش هم به عنوان قانون و هم به عنوان تکلیف شرعی از دو منظر دارای درجه اهمیت می باشد لذا وظیفه داریم این سند را به بهرین نحو اجرا کنیم و حتی مفاهیم این سند را به دیگران انتقال دهیم و آنها را نسبت به مفاهیم آن توجیه نمائیم.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت یازدهم تاکنون التزام خود را به قانون و قانون گرایی بارها اعلام کرده از این رو برنامه های تحولی بویژه برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محتوای کاری دولت و وزیر جدید است.

    وی گفت: هرچند ممکن است در فرآیند اجرا و در برنامه های اجرایی تغییراتی ایجاد شود و بخشی از کاستی ها و آسیب هایی که امروز بوجود آمده مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد، ولی کلیت امر به عنوان یک مصوبه لازم الاجرا، استقرار دارد.

    ادهم آموزش دروس مبتنی بر رویکرد فرهنگی – تربیتی، تشکیل کلاس های موضوعی و ارتقا کیفیت آموزش دروس ریاضی و علوم تجربی و کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی را بخشی از برنامه های اساسی و تحولی دوره اول متوسطه در سال جاری عنوان کرد.

    وی گفت: ارزشیابی و نظارت بر فعالیت های آموزش و پرورش، اجرای طرح معلمان چند مهارتی و غنی سازی تجارت یاددهی- یادگیری دروس علوم تجربی و ریاضی و مشارکت دانش آموزان در اداره امور مدرسه باید در دستور برنامه های اساسی و تحولی دوره اول متوسطه قرار گیرد.




    مطالب مرتبط

    آغاز انتخاب ‌رشته‌ کنکور دانشگاه فرهنگیان از امروز

    آغاز انتخاب ‌رشته‌ کنکور دانشگاه فرهنگیان از امروز

    تهران (پانا) - «سامانه جامع آزمون سراسری» برای انتخاب کد رشته‌محل‌های دانشگاه فرهنگیان به‌صورت اینترنتی از امروز سه‌شنبه 8 خرداد فعال خواهد شد و متقاضیان تا روز ‌شنبه 12 خرداد فرصت انتخاب رشته خواهند داشت.‌

    |

    آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماه

    آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماه

    تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماهر ضروری است، تاکید کرد در این مسیر از ظرفیت صنایع و کارخانجات در تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانجات باید بهره‌برداری کرد.

    |

    ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

    ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

    تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت مهارت‌آموزی در دوره متوسطه به‌ویژه آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه نظری از برنامه‌های مدنظر و با اولویت این معاونت‌ است.

    |

    مدرسه مهم‌ترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است

    مدرسه مهم‌ترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است

    تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مدرسه را مهم‌ترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان دانست و از اجرای طرح دادرس به‌زودی و به‌صورت فراگیر در همه مدارس کشور خبر داد.

    |

    نظرات کاربران