در حال بارگذاری ...
    
  • پذیرش در دانشگاه های دولتی همچنان با کنکور/ نهایی شدن ترکیب شورای سنجش و پذیرش

    رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین وضعیت شورای سنجش و پذیرش و تعیین رشته های پررقابت در کنکور 93 گفت: دوره های روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی در سال 93 همچنان پرمتقاضی و پر رقابت است و پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی نخواهد بود.

    دکتر ابراهیم خدایی افزود: بر اساس قانون، کنکور 93 تغییری ندارد و سال آینده بر اساس بررسی متقاضیانی که برای سال 92 داشتیم یکسری رشته ها را بر اساس سوابق تحصیلی اضافه خواهیم کرد. 

    وی افزود: میزان و نسبت این رشته ها را شورای سنجش و پذیرش تعیین می کند. این شورا یک نقشه راه دارد که طی پنجسال باید میزان سوابق تحصیلی به 75 درصد برسد. برای رشته های پررقابت و پر متقاضی نیز به تناسب ایجاد سوابق تحصیلی عمل می شود.

    خدایی اظهار داشت: هر سال پیش از ثبت نام آزمون سراسری شرایط پذیرش مشخص می شود. در واقع در حوالی آذرماه پیش از ثبت نام، رشته های پرمتقاضی و رشته های صرفا با سوابق تحصیلی اعلام می شود. 

    وی گفت: پیش بینی می شود که دوره های روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی در سال 93 همچنان پررقابت است و پذیرش با سوابق تحصیلی صورت نمی گیرد. چرا که در دوره های روزانه شهریه پرداخت نمی شود و حتی رشته هایی که به نظر نمی آید متقاضی داشته باشد، همچنان پررقابت هستند. 

    رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: در حال حاضر کارگروه تصمیم گیری کنکور به شورای سنجش و پذیرش تغییر نام داده است. این شورا 7 عضو اصلی دارد که حق رای دارند که این افراد شامل سه وزیر علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و سه معاون آموزشی این وزارتخانه ها و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور هستند.

    وی افزود: بقیه افراد حاضر در شورا دارای حق رای نیستند که این اعضا شامل روسای سه دانشگاه می شوند که یکی رئیس دانشگاه آزاد، یک نفر رئیس دانشگاه به انتخاب وزیر علوم و یک نفر رئیس دانشگاه به انتخاب وزیر بهداشت و همچنین یک عضو ناظر از مجلس و رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت هستند. 

    خدایی تاکید کرد: البته تا زمانی که قانون ابلاغ نشود هیچ نماینده ای معرفی نمی شود و ریاست شورا هم برعهده وزیر علوم است.




    مطالب مرتبط

    توانایی سنجش به معلمان کمک می‌کند موقعیت یادگیری متناسب با نیاز دانش‌آموز را فراهم کنند

    توانایی سنجش به معلمان کمک می‌کند موقعیت یادگیری متناسب با نیاز دانش‌آموز را فراهم کنند

    تهران (پانا) - رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش ‌از برگزاری نخستین همایش ملی در حوزه سنجش کلاسی با عنوان «سنجش کلاسی: چالش‌ها، دستاوردها و فرصت‌های تضمین کیفیت در آموزش‌وپرورش» و نخستین جشنواره «تجارب و ایده‌های سنجش کلاسی» ویژه ...

    |

    نظرات کاربران