در حال بارگذاری ...
    
  • افزایش پایگاه های مشاوره انتخاب رشته تهران/ به انتخاب رشته مجازی اعتماد نکنید

    رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به افزایش پایگاه های مشاوره انتخاب رشته تهران به ۷۷ پایگاه گفت: داوطلبان به انتخاب رشته مجازی و نرم افزاری اعتماد نکنند.

    ابوالفضل رحمانی، رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: ۷۰ پایگاه مشاوره انتخاب رشته در شهر تهران دایر است و ۷ پایگاه مربوط به مؤسسات آموزشی آزاد نیز از آموزش و پرورش مجوز مشاوره انتخاب رشته دریافت کردند.

    وی با بیان اینکه اسامی پایگاه های انتخاب رشته تهران در سایت www.tehranedu.ir قابل مشاهده است، افزود: پایگاه انتخاب رشته به تفکیک جنسیت در تمام مناطق دایر خواهد بود و دانش آموزان می توانند با مراجعه با این پایگاه، انتخاب رشته دانشگاه را انجام دهند.

    رحمانی با بیان اینکه داوطلبان به انتخاب رشته مجازی و نرم افزاری اعتماد نکنند، ادامه داد: نرم افزار نمی داند علائق داوطلب چیست و تنها احتمال قبولی را تعیین می کند.

    وی با تأکید بر اینکه مشاوره فردی مهم ترین رکن مشاوره انتخاب رشته است، گفت: اطلاعات مشاوران پایگاه های انتخاب رشته به روز است و به داوطلبان نیز توصیه می شود که حتماً برای انتخاب رشته به صورت حضوری و فردی مشورت بگیرند.

    رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: پس از انتخاب رشته نیز داوطلب باید خودش تصمیم نهایی را گرفته و در سایت سازمان سنجش وارد کند.

    وی افزود: هزینه انتخاب رشته برای مناطق 15 تا 19 تهران، 40 هزار تومان و برای سایر مناطق 50 هزار تومان است.

    رحمانی به مراحل انتخاب رشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حداقل سه مرحله انتخاب رشته پیش بینی شده است که شامل «مشاوره گروهی»، «انتخاب رشته بر اساس علاقه مندی و انتخاب 400 رشته از 10 هزار رشته موجود برای داوطلب از طریق نرم افزار» و «مشاوره فردی و انتخاب 150 رشته برای داوطلب» است.




    مطالب مرتبط

    حضوری بهتر از مجازی

    حضوری بهتر از مجازی

    کلاس‌های حضوری اهمیت زیادی از نظر ارتباط مستقیم با دانش آموزان و همچنین تعاملات اجتماعی دارند و امکان ارتباط فیزیکی با همکلاسی‌ها و کارهای عملی و انجام فعالیتهای آزمایشگاهی فراهم است که می‌تواند در فهم مطالب و ایجاد انگیزه برای یادگیری موثر باشد و این امکان را به دانش ...

    |

    جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان تهران

    جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان تهران

    با باغ موزه هنر ایرانی، ایران را در تهران بازدید کنید باغ موزه هنر ایرانی، لوکیشنی جذاب با متراژی کمتر از یک هکتار است که در منطقه الهیه تهران واقع شده. بنای این باغ موزه، متعلق به خانم توران مهاجر اسلامی ...

    |

    جاذبه های گردشگری و دیدنی استان تهران

    جاذبه های گردشگری و دیدنی استان تهران

    تهران پایتخت ایران، بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی و هیجان انگیز بسیاری دارد. جاهای دیدنی بی شماری که همچنان بسیاری از پایتخت نشینان فرصت بازدید از آن ها را نداشته اند.

    |

    نظرات کاربران