در حال بارگذاری ...
    
  • درس «آداب، مهارت های زندگی و خانواده» برای دانش آموزان متوسطه ایجاد شد

    معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش های مدرسه ای آداب و مهارت های زندگی در دوره ابتدایی به صورت تلفیقی و در دوره متوسطه به صورت درس مستقل ارائه خواهد شد.

    حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به اهمیت آموزش مهارت های زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: سبک زندگی، یک امر مستمر و همیشگی در دوره حیات انسان است و از این رو نمی توان با آن به صورت مقطعی یا شعاری برخورد کرد.

    وی ادامه داد: برای آنکه سبک زندگی ایرانی و اسلامی که نمونه ای از حیات طیبه انسانی است، محقق شود، باید آداب و مهارت زندگی مبتنی بر این مبانی را به صورت تدریجی و مستمر از دوران نونهالی به کودکان و دانش آموزان آموخت و آنها را در به کار بستن و تجربه کردن این سبک از زندگی همراهی کرد.

    حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و ایرانی به رشد و اعتلای شخصیت انسانی، رضایتمندی از زیستن و معنادار کردن حیات مادی و معنوی می انجامد، افزود: آموزش های مدرسه ای آداب و مهارت های زندگی در دوره ابتدایی به صورت تلفیقی و در دوره متوسطه به صورت درس مستقل ارائه خواهد شد.

    وی اضافه کرد: در سایر حوزه های یادگیری نیز ضرورت دارد موضوع چگونگی زندگی مورد توجه باشد و سایر آموزش ها و دروس نیز دانش آموزان را برای خوب زندگی کردن و در کنار هم زندگی کردن آماده کنند؛ جوهره این در کنار هم زندگی کردن باید حیات طیبه باشد.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، رئیس این سازمان، «آداب و مهارت های زندگی و خانواده» را به عنوان یکی از دروس دوره جدید متوسطه معرفی کرد.




    مطالب مرتبط

    ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

    ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

    تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت مهارت‌آموزی در دوره متوسطه به‌ویژه آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه نظری از برنامه‌های مدنظر و با اولویت این معاونت‌ است.

    |

    مدارس منطقه دوازده تهران

    مدارس منطقه دوازده تهران

    برای دسترسی به لیست و مشخصات انواع مدارس منطقه ۱۲ تهران،کافیست بر روی هریک از عناوین داخل جدول، کلیک نمائید.

    |

    مدارس منطقه یــازده تهران

    مدارس منطقه یــازده تهران

    برای دسترسی به لیست و مشخصات انواع مدارس منطقه ۱۱ تهران،کافیست بر روی هریک از عناوین داخل جدول، کلیک نمائید.

    |

    نظرات کاربران