در حال بارگذاری ...
    
  • متن مجری به مناسبت 12 بهمن روز بازگشت امام به ایران

    دیدی که غسق داشته فجری در پی/ دیگر منشین مگو که پس کو؟ پس کی؟

    آن عاشق بی قرار و بی تاب بهار/ باید که کند شکیب بر سردی دی

    امام آمد و اجرای قرآن را آورد، تجدید بنای دین را، شکوه مذهب را، عظمت مسلمین را، غرور سرخ شیعه را، کتاب شهادت را، نستوهی و استواری امت اسلام را، تبلور عینی مکتب را به ارمغان آورد.

    امام آمد . امام آمد و از قطره، دریا ساخت و از دل دقیقه، قرنی بیرون آورد، و زمام زمان را به دست گرفت و مهار تاریخ را در کف مستضعفان مومن قرارداد و غرور ابرقدرت ها را درهم شکست و شکوه شهادت را نمایان ساخت و ترسیمی از راه بزرگ عشق را ارائه کرد.

    همه زهم می پرسند:

    ناگهان نفس گرم کدامین عیسی، بر تن مرده ی صد ساله ی این خلق دمید؟ ید بیضای کدامین موسی نور از دیده ی هامان بربود؟ عقل را از سر فرعون بپراند؟ عشق و اخلاص کدام ابراهیم آب، برآتش نمرود بریخت؟ قدرت قدس کدامین جبریل مشت حق بر دهن باطل زد؟ همت و صبر کدامین ایوب در شتابان دل این خلق افتاد؟

    یا که اعجاز چه روح الله ای با سر انگشت مسیحایی خویش پیکر مرده و افسرده ی این ایران را ، به خداوند قسم ؛ بار دگر احیا کرد؟ آن کدام آذر بود؟ آن کدام آتش برخاسته از سینه ی خاکستر بود که چنین غوغا کرد؟ که چنین محشر بی سابقه ای بر پا کرد؟

    انقلابمان پیش زفت و می رود ولی نه به بهای کم که به قیمت هزاران شهید و جانباز و مفقود و اسیر.

    چه جوان هایی که فدا شدند.

    چه مخلصانی در مقام رفیع ایثار جای گرفتند.

    آموزگارم می گفت : خانه هایمان سنگر. کلاسهایمان جبهه. قلمهایمان سلاح. نبردهایمان باروت. کارخانه هایمان معبد. سنگرهایمان محراب. جهادمان سازندگی. شهادتهایمان بنیاد. ملتمان بسیج گشتند.

    جوانانمان پاسدار. و هر روزمان عاشورا شد.

    این ها بود گوشه ای از میوه های روییده بر شاخسار زمان در 22 بهمن که با بذر افشانی باغبان بزرگ خیر و برکت و حق و آزادی یعنی امام امت فرا دست آمده است.

    یاد آن روز آفتابی جاودان و ثمرات یوم الله بزرگ 22 بهمن افزون تر باد. آمین یارب العالمین




    مطالب مرتبط

    اختلاف با سوادی مردان نسبت به زنان به 2.7 درصد بعد از انقلاب رسیده است

    اختلاف با سوادی مردان نسبت به زنان به 2.7 درصد بعد از انقلاب رسیده است

    تهران (پانا) - معاون وزیر ورئیس سازمان نهضت سواد آموزی در خصوص عدالت جنسیتی با مقایسه آمارهای قبل و بعد انقلاب گفت که خوشبختانه اختلاف 27درصدی با سوادی مردان نسبت به خانم‌ها قبل از انقلاب به 2.7درصد بعد از انقلاب رسیده است.

    |

    پارک های علم و فناوری کشور

    پارک های علم و فناوری کشور

    در ذیل لیستی از پارک های علم و فناوری استانها نمایش داده شده است. برای اعضای سایت این امکان فراهم گردیده است که با مراجعه به جدول استانها به شماره و اطلاعات کامل پارک های علم و فناوری دسترسی داشته باشند.

    |

    نظرات کاربران