در حال بارگذاری ...

فرم واحد رنگ و مدل لباس دختران دانش آموز از سال 92

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده آموزش و پرورش گفت: از سال آینده لباس متحدالشکل با رنگ و فرم واحد به مدارس دخترانه ارائه می شود.

فرشته حشمتیان درباره پوشش دانش آموزان دختر در مدارس افزود: آموزش و پرورش در حوزه زنان فرهنگی و دختران دانش آموز به دنبال داشتن زنان و دختران همطراز با جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید در منطقه ای که به نام اسلامی معرفی می شود، الگو باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده ها نیز علاقمند هستند که سادگی پوشش در دختران دانش آموز رعایت شود گفت: سادگی باعث می شود دانش آموزان تنها نسبت در مسایل علمی و تربیتی متمرکز باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ارایه لباس متحد الشکل در مدارس دخترانه گفت: لباس فرم مدارس از نظر رنگ، مدل و سادگی تعریف شده است و رنگ لباس معلمان و دانش آموزان نیز از این تعریف تبعیت می کند اما در استانهایی مانند مرکزی لباس های متحد الشکل کاملا اجرایی شده و تنها استانی است که این برنامه را به طور سراسری در استان اجرا کرده است.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه پوشش و ارایه فرم لباس مدارس مقرر شده این تصمیم در اختیار انجمن اولیا و مربیان مدارس باشد و پیشنهاداتی ارایه شده که امیدواریم برای سال آینده بتوانیم طرح واحدی را ارایه کنیم.

حشمتیان همچنین در خصوص ظاهر آرایش کرده و مدل های متفاوت برخی از دختران در مدارس گفت: باید ترویج فرهنگ سادگی را در مدارس ارتقا دهیم چرا که بخشی از آورده های فرهنگی دانش آموزان از جامعه ای به نام خانواده است و باید تلاش کنیم نه تنها آورده های مثبت فرهنگی دانش آموز در مدرسه از بین نرود بلکه بتواند آن را در بین دوستان خود نیز اشاعه دهد.

وی ادامه داد: بخشی از آموزه های فرهنگی دانش آموزان نیز در مدرسه شکل می گیرد، لذا ممکن است در برخی از خانواده ها بستر و زمینه مناسب فرهنگی از لحاظ پوشش و آرایش وجود نداشته باشد و ممکن است آورده های مدرسه در حوزه پوشش مناسب موجب سرخوردگی آن در خانواده شود لذا نمی توان گفت باید دنبال مقصر این موضوع در خانواده یا مدرسه باشیم در حالی که باید حجاب را از فرهنگ عفاف آغاز کنیم.

حشمتیان در توضیح بیشتر اظهار کرد: برای داشتن آراستگی ظاهر و حجاب کامل ابتدا فرد باید دارای آراستگی درونی و عفاف باشد لذا باید این موضوع به دقت تقویت و فرهنگ سازی شود و در مقوله فرهنگی مباحثی چون اعتقادی، اجتماعی، اخلاقی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان در سنی قرار دارند که معلمان خود را الگوی خود قرار می دهند باید در دوره های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان مساله تاثیر گذاری را مدنظر قرار دهیم همچنین در بحث اردویی نیز باید با مشارکت سایر بخشها از جمله حوزه پرورش کتب درسی الگوهای مناسب ارایه کنیم.

وی گفت: در مجلات تخصصی آموزش و پرورش از جمله مجله رشد و پیوند باید تولیدات فرهنگی حجاب و عفاف بیشتر مورد توجه قرار گیرد و یکی از اطلاعاتی که در این خصوص مدنظر قرار گرفته فعال کردن کارگاه های تخصصی و مشورتی است که در حوزه حجاب و عفاف نیز این کارگروه فعال شده است.

حشمتیان خاطرنشان کرد: مباحث و پیشنهادات مختلفی در این کارگروه های مشورتی ارایه شد و در آینده به برنامه هایی که قابلیت اجرایی دارند خواهیم رسید.




مطالب مرتبط

آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماه

آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماه

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماهر ضروری است، تاکید کرد در این مسیر از ظرفیت صنایع و کارخانجات در تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانجات باید بهره‌برداری کرد.

|

ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت مهارت‌آموزی در دوره متوسطه به‌ویژه آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه نظری از برنامه‌های مدنظر و با اولویت این معاونت‌ است.

|

مدرسه مهم‌ترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است

مدرسه مهم‌ترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مدرسه را مهم‌ترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان دانست و از اجرای طرح دادرس به‌زودی و به‌صورت فراگیر در همه مدارس کشور خبر داد.

|

نظرات کاربران