در حال بارگذاری ...
    
  • شرایط تغییر رشته برای دانش آموزان پایه دهم اعلام شد

    مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش شرایط تغییر رشته برای دانش آموزان پایه دهم را اعلام کرد.

    قربانعلی افشانی در خصوص ضوابط تغییر رشته در دانش آموزان پایه دهم، اظهار کرد: دانش آموزان پایه دهم بنا به هر دلیلی اگر قصد تغییر رشته داشته باشند باید درخواست تغییر رشته را به مدیر مدرسه ارجاع دهند که مدیر پس از انجام بررسی‌های لازم درخواست دانش آموز را به مشاور انتقال ‌دهد.

     

    وی افزود: مشاور مدرسه نیز در خصوص علت تغییر رشته و سایر مسائل با دانش آموز به گفت ‌و ‌گو می‌پردازد که اگر در نهایت دانش آموز اصرار به تغییر رشته داشت نامه درخواست و علت تغییر رشته توسط مشاوره به اداره آموزش و پرورش استان ارجاع داده می‌شود.

     

    مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش یادآور شد: در اداره آموزش و پرورش نیز کمیته هدایت تحصیلی بر اساس علت گرایش دانش آموز به تغییر رشته، ظرفیت‌های موجود، استعداد دانش در رشته درخواستی نامه را بررسی و در نهایت در صورت مهیا بودن شرایط با درخواست وی موافقت می‌شود.

     

    افشانی با بیان اینکه دانش آموزان پایه دهمی برای رفتن به پایه یازدهم می توانند تغییر رشته دهند، گفت: دروس تخصصی هر رشته نظری شامل 4 کتاب و درس اصلی است. در غیراین صورت امکان تغییر رشته برای هیچ دانش آموزی وجود ندارد و امکان تعییر رشته مهیا نیست.

     

    وی درباره تکرار پایه نیز افزود: اگر دانش آموزی در پایه دهم بنا به دلایلی مانند ضعف دروس تخصصی و ... احساس نیاز به تکرار پایه داشته باشد می‌تواند برای تکرار پایه و تقویت آن در مدارس غیردولتی ثبت نام کند.




    مطالب مرتبط

    حدود 3.3 درصد دانش‌آموزان ‌در رشته‌های کشاورزی تحصیل می‌کنند

    حدود 3.3 درصد دانش‌آموزان ‌در رشته‌های کشاورزی تحصیل می‌کنند

    تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 3.3 درصد دانش‌آموزان ‌در رشته‌های کشاورزی تحصیل می‌کنند، گفت سهم ما در رشته‌های کشاورزی مطلوب نیست و نیاز کشور بیش از این است.

    |

    آغاز جشن تکلیف دانش آموزان از ۱۹ دی در استان‌ها

    آغاز جشن تکلیف دانش آموزان از ۱۹ دی در استان‌ها

    تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر از 19 تا 25 دی ماه در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، جزئیات برگزاری این مراسم را تشریح کرد.

    |

    نظرات کاربران