در حال بارگذاری ...

مدرسه ای در باغ

با توجه به اینکه مدرسه داخل باغ واقع شده و بچه ها با طبیعت به طور مستقیم در ارتباط هستند ، می توانند طبیعت را لمس کنند،که این ویژگی به مربیان ما نیز کمک می کند تا بهتر بتوانند بسیاری از مفاهیم را به آنها به صورت عینی آموزش دهند.

نشاط، تحرک، پویایی، شادابی از ویژگی‌های  ذاتی کودکان است که یکی از متغیرهای موثر در شکل‌گیری شخصیت مثبت در کودکان و نوجوانان محسوب می شود و در مقابل، اضطراب و تشویش خاطر عامل مهمی در توقف استعدادهاست.

امروز تحقیقات مربوط به اعصاب و روان نشان داده که یادگیری انسان و ساماندهی رفتار کودک در گرو نشاط و شادابی و هیجانات مثبت اوست .

در این سالها محیط های آموزشی مدارس کشورمان همسوبا محیط های پرورشی کودکان نبوده و با کاستی هایی روبرو بوده است که این مساله نگرانی هایی را  درخصوص کم تحرکی دانش آموزان  به ویژه دانش آموزان دختر  به وجود آورده است ، زیرا برای دختران به عنوان مادران فردا به علت کم تحرکی مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد. درکشورهای پیشرفته  فضاهای فوق برنامه مدارس درکنار فضاهای آموزشی قرار دارد که این امربرخواسته از این موضوع می باشد که  آنها به فعالیتهای وزرشی ، فوق برنامه و ... اهمیت زیادی می دهند، در صورتیکه در ایران فقر زیادی در این زمینه شاهد هستیم.

در این بین به مدرسه ای برخوردیم که  توانسته تا حدود زیادی این مشکلات را مرتفع کند،که گزارش  آن در ادامه آمده است

 دبستان و پیش دبستانی دخترانه ای که در یک باغ در غرب تهران واقع شده و سعی دارد با استفاده از این ویژگی محیط آموزش و فوق برنامه را در کنار هم به طور کامل داشته باشد.

از درب ورودی که وارد می شویم منظره ی زیبا و سرسبز باغ و درختان میوه اولین چیزی است که خودنمایی می کند .

در کنار درب ورودی ، دفتر مدیر مدرسه واقع شده  که کادر اجرایی مدرسه در آنجا حضوردارند.

با خانم توسلی که سمت مدیر داخلی این مجموعه را بر عهده دارد هم صحبت می شویم ایشان فارغ التحصیل رشته علوم تربیتی است که چندین سال سابقه حضور در مراکز پیش دبستانی و خانه خلاقیت را دارا می باشند.

از کنار گذر باغ  عبور می کنیم تا به ساختمان اصلی برسیم در این گذر، تعدادی از دانش آموزان را می بینیم که  درون باغ با یکی از مربیان خود بازی می کنند. در انتهای باغ به ساختمانی می رسیم که کلاسهای آموزشی در آنجا قرار دارد، یک ساختمان دوطبقه که در هریک از طبقات تعدادی از کلاسها واقع شده است.

خانم توسلی می گوید : با توجه به اینکه مدرسه داخل باغ واقع شده و بچه ها با طبیعت به طور مستقیم در ارتباط هستند ، می توانند طبیعت را لمس کنند،که  این ویژگی به مربیان ما  نیز کمک می کند تا بهتر بتوانند بسیاری از مفاهیم را به آنها به صورت عینی آموزش دهند.

از خانم توسلی درباره واکنش و عکس العمل اولیا می پرسیم ، ایشان  در جواب می گوید: روز اول اولیایی که برای ثبت نام آمده بودند محیط برایشان خیلی جالب بود و اکنون که تنها حدود سه هفته از سال تحصیلی می گذرد به این موضوع اشاره دارند که بچه ها خیلی از محیط لذت می برند و شبها لحظه شماری می کند تا صبح  شود و دوباره به مدرسه برگردند.

طبق گفته های مدیرداخلی مدرسه  : در این مجموعه تاکید زیادی بر مسولیت پذیری بچه ها می شود ، به طوری که اکثر بچه ها  کارهایشان را خودشان انجام می دهند و به مربیان نیز در این زمینه تاکید شده ، تنها مراقب بچه ها باشند و در مواردی که نیاز به راهنمایی دارند آنها را راهنمایی کنند.

مسئول آموزش مجموعه نیز درباره آموزشهایی که در مجموعه به دانش آموزان ارائه می گردد ،می گوید: در این مجموعه  با توجه به شرایط سنی دانش آموزان  برنامه های آموزشی وکلاسهای متنوعی برگزار می گردد که تعدادی از آنها عبارتد از :

هوش و خلاقیت ، مفاهیم علوم، اسکیت ، نقاشی آزاد، سفال، قصه خوانی و نمایش خلاق، زبان انگلیسی، ارزشهای زندگی، ژیمناستیک ، لوحه نویسی، بازی فکری، کاردستی، بازی با اعداد، موسیقی، کلاژ، درک و روابط منطقی، باغبانی، آموزش قرآن، بازی های خلاقانه وگروهی،آشپزی، آشنایی با مشاغل و...

همچنین حضور مشاور روانشناسی کودکان سه روز در هفته از دیگر نکات مثبت این مجموعه می باشد.

 

 file/2/attach/197001/attach.pngfile/2/attach/197001/attach.pngfile/2/attach/197001/attach.pngfile/2/attach/197001/attach.png

گزارش تصویری




مطالب مرتبط

آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماه

آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماه

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماهر ضروری است، تاکید کرد در این مسیر از ظرفیت صنایع و کارخانجات در تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانجات باید بهره‌برداری کرد.

|

ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت مهارت‌آموزی در دوره متوسطه به‌ویژه آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه نظری از برنامه‌های مدنظر و با اولویت این معاونت‌ است.

|

مدرسه مهم‌ترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است

مدرسه مهم‌ترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مدرسه را مهم‌ترین پایگاه برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان دانست و از اجرای طرح دادرس به‌زودی و به‌صورت فراگیر در همه مدارس کشور خبر داد.

|

محور تحول در آموزش و پرورش، مدرسه است

محور تحول در آموزش و پرورش، مدرسه است

عدالت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در پرتوی تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد/ نقش مدیران در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز و تعلیم و تریت، بی‌بدیل است/ شرط انجام یک مدیریت موفق، هدف‌دار بودن و کنترل فرآیندهاست

|

«مدرسه» چشمه جوشان تحول است

«مدرسه» چشمه جوشان تحول است

همه معاونان آموزش و پرورش، بخشنامه‌های دانش‌آموزی را پیش از ابلاغ در اختیار مجلس قرار دهند تا بررسی و تایید شود

|

نظرات کاربران